Friday, February 5, 2010

selamat sejahtera cikgu..!!

tiba-tiba aku teringat time sekolah rendah dulu..bila cikgu masuk ja..ketua kelas mula menjerit.."Bangunnn..!!!"..sapa yg tgh tidoq bleh kena heart attack..sapa yg dok blari bleh melompat balik pi tempat duduk..yg paling best sapa nak pi tandas terus tahan mengetap bibir.."Selamat sejahtera cikgu..!!"..punya kuat sampai cikgu punya spec pon jatuh..hahaha..

semua tu kenangan untuk kita semua..zaman kanak-kanak..seronok tak payah pikir pasai tender x siap..tak payah pikir pasai lori sampah tak datang-datang..tak payah pikir pasai apek cina juai ayam sembelih ka dak..tak apayah pikir pasai macam mana nak ngorat anak bos..hari-hari boleh main..pi sekolah main..balik sekolah pon main..time mengaji quran pon main sampai kena tarik telinga..haha..tu semua kenangan..

aku dulu kat sekolah rendah agak nakal..tp tak senakal fuadi..fuadi ni otai sekolah aku no 1..mana2 cikgu hapal nama dia..budak2 sekolah time tu bila nampak fuadi terus cabut..yg tengah beratur nak beli makanan terus keluar barisan masuk bualatan..haha..bulatan teng-teng tepi parit tu..yang dok dalam jamban pon bleh keluar woo..punya dahsyat si fuadi ni..takpa lain kali aku cerita pasal fuadi..

aku masih ingat 1st time kena lempang dgn ustazah adalah waktu aku darjah satu!! tudia nak tunjuk hero kena lempang sekali terus diam..haha..time tu ada org dok kacau aku dlm kelas..aku dok diam-diam conteng buku depa kacau..sampai depa baling skru meja yg besar tu kat aku..aku pon marah..apa lg bertukar menjadi gaban..!! wakkata wakata penanggang (faberet time tadika..balik2 kompem duk depan tv..suria baja hitam, oshin pon layan..iklan ubat batuk cap ibu dan anak selalu keluar time tuh) aku pon ambik skru tu baling..bukan baling kat depa..tapi baling kat tingkat paling hujung blakang klas..punya baik aku lepas geram kat tingkap..bila tingkap pecah depa pi mengadu kat ustazah pendidikan islam yg masuk lpas tu..terus aku kena lempang ngan dia..dia suruh aku pi jumpa penyelia petang (PP)..ingatkan aku kena lempang lg..tp PP aku time tu seorang wanita india buat taktau ja..aku pon balik kelas masuk balik dgn senyuman..bila depa tanya kena denda ka? "tak kena pon" aku jawab. aku rasa itulah kali pertama aku merasa berani pasai aku tau aku x bsalah..yg bsalah depa ni..depa yg start provoke aku..tp silap aku tak buat kenyataan kat PP pasai crita ni..aku diam ja..

inilah muqaddimah untuk 1st posting dalam blog..eh silap..aku nak panggil bloq..bukan blog..sblum ni dah ramai kawan2 suruh aku berbloq..tp aku malas teruk..maklumlah pelajar nakal dulu..haha..bersempena dengan hari ini hari jumaat..aku mengucapkan selamat hari jumaat..kepada kaum adam seangkatan dgnku jangan lupa pi smayang jumaat..jangan tidoq dalam opis@bilik..tidoq sejam seblom pastu org dah balik smyang bg alasan terlupa..haha aku dah tau dah trick hangpa ni..nak tidoq pi masjid pon bleh..khatib dok berkhutbah semua angguk tanda setuju..bila khatib kata "aqimussolahhhhh" teruih melompat bdiri standby nak smayang..yg paling best had yg kaki cramp tu dah takleh bjalan..bila org suh penuh kan sof dia suh org sblah..org sblah pon cramp suh dia..haa jadi la karam singh waliya masing2 dok angkat tangan ja..haha..

orait..insyaAllah aku akan komited menulis di bloq kaloimerah ni..kaloimerah ni ada kat rumah aku..besaq cukup apa dia makan aku pon xtau..aku akhiri posting kali ini dgn satu quotation dari 'Aidh ibn Abdullah al-Qarni yang diambil drpada bukunya yg bertajuk La Tahzan english version yang berbunyi:

"Be content with that which Allah has given you and you will be the richest of people. There are many people who have been bestowed with wealth, children, and all forms of blessings, yet this blessings have been the very reason for their misery and ruin"

3 comments:

nud-dya said...

hahaha....
bobo, tahniah kerana dpt kerajinan ko utk mem-bloq kn diri....(mklm la... aku nie mls...)
huhu.... content cm best la jgk....
bleh wat org igt blk life masa kecik2 dlu....
huhu... teringat lak aku.... aku dlu masa kecik, ske tgk doremon.. ngan power rangers....
siap main lwn2 lg.....hehehehe.....
pape pn semoga ko akan trus rajin menjadi bloqer tegar ek....dan pelajar cemerlang gak....
g.luck....!!!!

Unknown said...

cool... kenangan terindah yang tidak dapat dilupakan dan tidak ternilai.... priceless

kaloimerah said...

nadia: time kaseh yong. sbnonye dah lame teman nak berbloq ni tp maleh beno ghase. moge2 lpas ni ade le lg posting. tgk2 lpas ni dah brenti haha tak ke hawo jadinye. ko pon ade bloq jugak kan? nnt aku follow. pin pin ponpon jage jage

rompin: yup. kenangan memang sentiasa indah. tak mungkin dpat diulang lagi. =)

Post a Comment