Wednesday, June 23, 2010

Pelajar diserang TAUCU

Skudai: Seorang lelaki sedang menyiapkan fail titik kuasa atau lebih dikenali sebagai power point untuk persembahan viva thesisnya. Bobo (bukan nama sebenar) mengakui yang dia mengalami penyakit Takut, Risau dan Cuak (TAUCU) kerana bimbang akan ditembak oleh panel viva yang akan diadakan pada hari esok 24hb Jun bersamaan dengan 12 Rejab.

Mengikut kata lelaki berusia 24 tahun itu, antara sindrom penyakit TAUCU yang dialaminya ialah dia mengidam mahu makan cendol Pak Akob dan juga popia Kuale. Ketika ditanya mengenai apakah yang akan berlaku sekiranya ditembak pada sesi viva esok, dia berkata "Saya akan menggunakan silat pulut yang diajar oleh Mat Karem Kundang yang pernah digunakan oleh beliau sewaktu mengkarate tengkuk ikan paus Mat Saman Kati". Untuk rekod, kini Mat Karem Kundang sedang bertapa di Tasik Biru yang mempunyai banyak ikan toman yang dikelilingi oleh kedai karaoke Ibu Mertuaku.

Ketika ditanya apakah harapan terhadap viva yang akan dilalui, lelaki ini berkata dia berharap agar dia dan rakan-rakan yang lain berjaya menembak balas sesiapa sahaja yang cuba menembak dan seterusnya memenangi peperangan yang dikatakan setanding dengan perang dunia kedua dan perang teluk. Dia juga berharap rakan-rakan lain turut mendoakan kejayaan mereka.

Ketika ini pihak berita difahamkan beliau masih lagi tidak siap fail titik kuasa tersebut tetapi masih mahu bermain Facebook dan menulis blog. "Kita menjangkakan jikalau situasi ini berterusan, kita akan menggunakan peraturan mesyuarat dewan makan untuk merujuk lelaki ini kepada Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban Dan Ketelusan (CATFISH)", kata Kak Intan yang merupakan penjual cucur udang dan nasi lemak di Taman Sri Pulai - BANANA

7 comments:

_ReRaMa_TeRBaNG_BeBaS_ said...

bobo!gudluck esk!!!hehehe...
moga2 esk tidak ada silat pulut yg perlu kluar..huhuhu

bedm@n said...

bobo...bobo.....alahai...gile TAUCU ko smpai kuar entry mcm ni...hehe

kaloimerah said...

alhamdulillah penyakit TAUCU sudah sembuh selepas ditembak dengan meriam buluh..haha..

Hafizi said...

ciss bo.. sejak bile ko mengamalkan silat pulut.. ini satu fitnah kpd MKK..

kaloimerah said...

sejak Mada Mada Daze dikamikazenuke oleh Ahmadinejad..haha..

Hafizi said...

haha.. rindu berkamikaze di uia dn rmh ketam.. ooo mau tido la~ kate cine dirmh belakang..

kaloimerah said...

haha..rindu pada kadiaq..murtabil teni teni..

Post a Comment