Saturday, June 26, 2010

Apa perasaan kamu sekiranya Rasulullah s.a.w. hadir di sisi kamu?

video ini diambil dari rancangan لو كان بيننا (sekiranya kita telah..).


lelaki dalam video ini membuat pertanyaan secara rawak di supermarket & bertanya kepada seorang perempuan.


lelaki itu bertanya: " apa perasaan kamu sekiranya Rasulullah s.a.w. hadir di sisi kamu? walaupun seminit?"


perempuan itu berkata: " soalan yg payah", lalu perempuan itu tersentuh hatinya & sebak, lalu berpaling ke arah lain untuk menyembunyikan air matanya..


kemudiannya perempuan itu meluahkan isi hatinya: "sekiranya Rasulullah berada disisi aku walaupun seminit, aku tidak akan fikir apa2 lagi tentang dunia ini"


-terjemahan ringkas-





Note: Video ni aku jumpa dekat FB sorang friends aku. Tulisan kat atas ni pon dia yang tulis. Aku copy paste untuk share kat KaloiMerah.

Selamat Hari Sabtu.

 

0 comments:

Post a Comment